"בוקר טוב ישראל" זכה בפרס ראשון בתחרות הסרט הישראלי בפסטיבל ירושלים, קיבל ציון לשבח מהמכון הישראלי לקולנוע, פרס האולפנים המאוחדים וכן פרס דלתא פילם.
בוקר טוב ישראל
בוקר יום חול בחייהם של 5 נערים: קיבוצניק, נער מצפון תל אביב, נער מעיירת פיתוח, נער ערבי ונער חרדי. זו השעה הדומה ביותר בחייהם, מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית.
בוקר טוב ישראל – 10 שנים אחרי
עשר שנים אחרי צילומי "בוקר טוב ישראל", הר-גיל חזר לבדוק מה השתנה בחיי הנערים אותם צילם בסרט הראשון כדי לנסות להבין דרכם מה השתנה בחברה הישראלית.
בוקר טוב ישראל – 20 שנים אחרי
בוקר טוב ישראל – 20 שנים אחרי הוא פרויקט שנמשך 20 שנה; הוא הוחל ע"י אמיר הר-גיל עם סיום לימודי הקולנוע שלו. בסרט מלפני 20 שנה הר-גיל תיאר בוקר יום חול בחייהם של 5 ילדים: מאיר מקיבוץ מעברות, יוסי מעיירת הפיתוח אופקים, סער מרמת אביב ג', מונדר מטייבה ויהושע מכפר חב"ד. דרך השעה הדומה ביותר בחייהם, שעת הבוקר, הר-גיל יצר מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. עשר שנים לאחר מכן הר-גיל חזר אליהם ויצר סרט נוסף שהוקרן בערב יום העצמאות. הבמאי יצא שוב למסע כדי לגלות מה השתנה אצל הדמויות בסרט ומה השתנה אצלו. לפני 20 שנה הסרט התמקד בשעה הדומה ביותר בחיי הנערים, משעת ההתעוררות ועד להגעתם לבית הספר. אז בלט השוני בין הילדים, השוני בהשקפות העולם שלהם, במצבם הסוציו-אקונומי, באמונות ובתקוות שהיו להם. הסרט זכה לפרסים ולהד תקשורתי רב. שלושים שנה אחרי, הר-גיל שוב חזר אל גיבורי הסרט כשהם בשנות ה-30 לחייהם כדי לראות מה קרה להם. סיפורם הוא סיפורה של המדינה, של התקוות, של הערכים שהשתנו, של הפערים הכלכליים והתרבותיים. חלקם של הנערים כבר לא גר במקום בו גדל והחלוקה הסטריאוטיפית כבר לא כל כך פשוטה. כשהנערים צולמו בפעם השנייה, בשנות העשרים לחייהם, כולם היו רווקים ללא ילדים, לפני לימודים, לא היו עדין מגובשים לגבי הכיוון אליו ינסו להגיע, גששו והתלבטו בין כיוונים שונים. בעת הצילום השלישי הם כבר אחרי הכרעה, בחרו כיוון. מה מושך אותם יותר? להמשיך בדרך אותה ינקו מהוריהם? לשפר את המקום בו גדלו, את המדינה בה צמחו? לדאוג לעצמם? האם הם חושבים באופן דומה או שונה? האם הם קרובים או רחוקים מצעירים שנולדו במגזרים שונים מהם? מה בני השלושים חושבים על עצמם, על עתידם ועל עתיד המדינה?
באנגליה נעשה פרויקט דומה בשם 7 Up. בוקר טוב ישראל הוא פרויקט שונה מן הפרויקט האנגלי. האנגלים בחנו את הפרט: האם ניתן ללמוד מה ייצא מילד בן 7 שנולד בסביבה מסוימת. הם בחנו כל פרט לעצמו. בוקר טוב ישראל – 20 שנה אחרי, בחן את בני השלושים כמייצגי שכבת גיל, מייצגי דור, מייצגי החברה, הישראלים הצעירים.
פרס ראשון לסרט הישראלי הקצר , פסטיבל הקולנוע ירושלים, 1986.
ציון לשבח – המכון הישראלי לקולנוע, 1986.
פרס לבמאי המצטיין, האולפנים המאוחדים לסרט הקצר, 1986.
פרס דלתא פילם – לבוגר המצטיין, מגמת קולנוע, בית הספר לאמנויות הבמה והקולנוע בית צבי, 1986.
בוקר טוב ישראל-
תסריט ובימוי: פרופ' אמיר הר-גיל
הפקה: אמיר הר-גיל, נחשון אקסלרוד
עריכה: יעל פרלוב
צילום: עופר ינוב
אורך: 13 דקות. ישראל, 1986
בוקר טוב ישראל- 10 שנים אחרי-
תסריט ובימוי: אמיר הר-גיל
הפקה: אמיר הר-גיל, נחשון אקסלרוד
עריכה: אביטל בנאקוט
צילום: עופר ינוב, עופר הררי
אורך: 42 דקות. ישראל, 1995
בוקר טוב ישראל- 20 שנה אחרי-
במאי: אמיר הר- גיל
הפקה: יהלי גת, מוזה הפקות
עריכה: מיכה לבנה
צילום: עופר ינוב
אורך: 60 דקות. ישראל, 2007
"סרט מקורי… השלם, והבשל מכולם". (יהודית אוריין)
"יש בו כישורון ויש בו אמירה, סרט שאפילו יש בו ניצנים של מילוש פורמן- זה הסרט של אמיר הר-גיל". (שאול שיר רן)
"סרט שזכה למירב האהבה מצד הצופים". (חגית טוך).
" סרט מקסים ומרתק, הנותן הצצה לעולמם של צעירים בישראל" (ג'ורג' לובל, “The Recorder”, אנגליה).
"חזר הר-גיל לילדי "בוקר טוב ישראל" שלו…. אחד הדברים המפתיעים בסרט הוא דווקא הדמיון שבין הבחורים. זה יפה…" (גיל הראבן).
"מעבר לעצם הסקרנות שהסיפור מעורר, יש ב"קפסולת הזמן" הטלוויזיונית הזת משהו שמלמד לא רק על הילדים אלא גם עלינו: מה חשבנו, רצינו וחלמנו לפני 20-30 שנה והאם משהו מהציפיות מאז עמד במבחן הזמן?… חלק מהמקומות שאליהם לוקחים אותנו החיים דווקא מפתיעים לטובה.(ניר קיפניס, גלובס).
"לפני 20 שנה יצא אמיר הר-גיל, להכין סרט גמר בלתי שגרתי "בוקר טוב ישראל" תיעד את חייהם של חמישה נערים ממגזרים שונים (ערבי, חרדי, קיבוצניק, צפוני ותושב עיירת פיתוח) וביקש לעמוד על המאחד והמרחיק בינהם. לפני עשר שנים חזר לבדוק היכן נמצאים גיבוריו והיום מקץ עשר שנים נוספות כאשר הם בני 39 ומשהו מגיע תורה של התחנה השלישית במסע." (נועה רום, פנאי פלוס).