אהבה, זוגיות, משפחה

הרצאה

הקרנת הסרטים "אמא, אבא, ילדים, קורקינט", "רצפט לאושר" ומפגש עם היוצר אמיר הר- גיל.

הסרט "אמא, אבא, ילדים, קורקינט" עוסק ביחסי היומיום בין הורים לילדים, מנקודת המבט של כל אחד מבני המשפחה – רשומון בתוך המשפחה.

הסרט "רצפט לאושר" מעלה תהיות בנושא זוגיות. הסרט בוחן מנקודת מבטה של צעירה תמימה, מהו הרצפט לזוגיות מאושרת.

נושאים לדיון: משפחה, הורות, יחסי הורים-ילדים, חופש\אי חופש בחינוך,

אמא, אבא, ילדים, קורקינט" – אורך: 30 דק'; "רצפט לאושר" – אורך: 13 דק'.

תקציר

אמא, אבא, ילדים, קורקינט

זהו סיפור קטן על אבא, אמא, שתי בנות ובן, סיפור על יחסים בין הורים לילדים. היכן עובר הקו האדום של החופש? מה מותר, מה אסור, מהם הכללים הבלתי כתובים במשפחה? מהי חלוקת התפקידים בין בני הבית? זהו סיפור על משפחה מנקודות המבט השונים של הילדים, ההורים, הסבתא והדודה.

הנס ואילנה היו בין "מייסדי שינקין", בעלי חנות בשם "פלסטיק פלוס"; הם עזבו את רחוב שינקין ועברו למושבה פרדס חנה שם פתחו עוד חנות "פלסטיק פלוס" בה הם מייצרים ומוכרים את המוצרים ומגדלים את הילדים בשילוב של שקט, שלווה והמון חופש; המילה "לא" כמעט שאינה קיימת ….

הסרט מתעמק ביומיום ומנסה להגיע לזרמים התת קרקעיים של מה זה "נורמאלי".

הסרט כולו מלווה במוסיקה מקורית שמנגנים הנס, אילנה וחברים.

 

רצפט לאושר

בערב חתונתו הלך הבמאי לאמא אבא, סבא סבתא ושאל האם כדאי.

סרט קצר וחביב שמעלה תהיות בנושא זוגיות. הסרט בוחן מנקודת מבטה של צעירה תמימה, מהו המתכון לזוגיות מאושרת. "כשהודעתי למשפחה שהחלטתי להתחתן כולם שמחו, התמוגגו, ואני שאלתי את עצמי הכיצד? הרי במשפחתי הזוגיות לא הצליחה, אבי גרוש פעמיים, אמי גרושה פעם אחת, החותנת שלי נשואה בשנית בקיצור – על פי ניסיונם הם, היו צריכים לומר, תזהר, אל תמהר והנה כולם שמחים. החלטתי לקחת מצלמה ולברר, על פי ניסיונם הרב, מהו סוד הזוגיות המאושרת והאם ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים.

תמונות

מהעיתונות

פרטים

אמא, אבא, ילדים, קורקינט-

תסריט ובימוי: פרופ' אמיר הר-גיל

הפקה: ליזקה אסא- "אסא הפקות"

צילום: עפר ינוב , אליהו עוזי

עריכה: מיכל רנון

מוזיקה מקורית : הנס פלדה

אורך: 30 דקות. ישראל, 2002


רצפט לאושר-

תסריט ובימוי: אמיר הר-גיל

הפקה: אמיר הר-גיל

צילום: עופר ינוב

עורכת: אורה מימון

מוזיקה מקורית: אריאל זילבר

אורך: 13 דקות. ישראל, 1988